نوشته شده توسط : من


مهم‌ترين عناوين روزنامه‌هاي عبري زبان؛
افشاي اطلاعات محرمانه رژيم صهيونيستي



خبرگزاري فارس: درز اطلاعات محرمانه در رژيم صهيونيستي، اظهارات نتانياهو درباره عباس، تحريم جديد سوريه توسط غرب از مهم‌ترين عناوين خبري روزنامه‌هاي عبري زبان بود.


به گزارش فارس، مهم‌ترين عناوين روزنامه هاي عبري زبان به شرح زير است:

* روزنامه عبري زبان "معاريو ":
عوزي آراد مجبور به افشاي اطلاعات محرمانه شد
اعضاي كنست نامه استالين را از نوه بزرگش گرفتند
اورن: اوباما در سخنراني خود از عقب نشيني اسرائيل از مرزهاي 67 صحبت نخواهد كرد
درگيري ميان كارگران بندر اشدود
پاداش ارتش به سربازان تنها، ازدواج درون سازماني

* روزنامه عبري زبان "هاآرتص ":
تركيه به دليل كمك به سوريه از بي ثباتي مي‌ترسد
تشكيلاتخودگردان روزنه اي براي هموار كردن دولت فلسطيني پيدا رده است
گزارش گلدستون در اشاره به مشكات جنگ نامتقارن ناتوان بود
نتانياهو: عباس واقعيت هاي تاريخي را تحريف كرده است
اوباما: مذاكرات صلح فلسطين و اسرائيل حياتي‌تر از هر زمان ديگر است

* روزنامه عبري زبان "يديعوت آحارونوت ":
تعهد دوباره اوباما به يهوديان و اسرائيل
مقام رسمي اتحاديه اروپا: عدم محاصره مساوي است با عدم بحران غزه
درز اطلاعات محرمانه توسط عوزي آراد
نتانياهو: عباس تاريخ را تحريف مي‌كند
آمريكا و اتحاديه اروپا آماده تحريم جديد سوريه هستند

با كتمان اسناد جنايات خود عليه مردم؛
نخست‌وزير بحرين: ما به حقوق‌بشر و دموكراسي احترام مي‌گذاريم



خبرگزاري فارس: نخست‌وزير بحرين ايجاد فضاي دموكراتيك براي مردم، احترام به حقوق بشر و ايجاد اصلاحات را رويه كنوني دولت بحرين دانست.


به گزارش فارس، "جيمز اشتاينبرگ " معاون وزير خارجه آمريكا و هيئت همراه صبح ديروز سه‌شنبه با "خليفه بن سلمان آل خليفه "، نخست‌وزير بحرين ديدار كرد.

نخست‌وزير بحرين در اين ديدار گفت: ما از اهتمام دولت آمريكا براي توسعه روابط و همكاري‌ها با منامه استقبال مي‌كنيم و كشور بحرين به دنبال حفظ امنيت، ‌صلح و ثبات منطقه است و درصدد افزايش همكاري‌هاي خود با جامعه بين‌المللي در راستاي تحقق اين هدف است.

خليفه بن سلمان در ديدار با مقامات آمريكايي به بررسي تازه‌ترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي و موضوعات مورد اهتمام دو كشور پرداخت.

سفرهاي پي‎درپي و مشكوك مقامات آمريكايي به بحرين و به دنبال آن تشديد اقدامات مقامات بحرين در بازداشت انقلابيون نشان مي‌دهد كه سركوب مردم بي‌پناه بحرين توسط نيروهاي منامه و نظاميان خارجي جز با چراغ سبز كاخ سفيد صورت نمي‌گيرد.

نخست‌وزير بحرين ادعا كرد: روند اصلاحات در كشور جريان دارد و هرگز متوقف نخواهد شد چون ما خير و صلاح ملتمان را مي‌خواهيم و هيچ انصراف يا رجعتي در پيشبرد روند اصلاح در چارچوب "منشور كار ملي " تاييد شده از سوي مردم وجود ندارد.

شيخ خليفه بن سلمان ادامه داد برنامه‌هاي اصلاحي پادشاه مورد تقدير جهانيان واقع است.
وي راستگويي، شفافيت و احترام به حقوق بشر را رويه دولت بحرين در تعامل با همه مسائل خواند و گفت: ما به نهادهاي قانوني خود و نقش ملي آنها در حمايت از روند اصلاح از جمله پارلمان افتخار مي‌كنيم.

نخست‌وزير بحرين تاكيد كرد بحرين هرگز نمي‌خواهد كه به آزادي كشور لطمه‌اي وارد شود و مدرنيزاسيون و توسعه در بحرين ادامه خواهد داشت.

مقام آمريكايي نيز آنچه را طرح‌هاي سازنده دولت بحرين براي ايجاد جامعه‌اي باز و پيشرفته خواند تقدير و تاكيد كرد آمريكا در روابط خود با دولت بحرين شراكت واقعي مي‌بيند و مي‌خواهد بحرين در آينده نمونه‌اي از كشورهاي توسعه‌يافته باشد.

اين در حالي است كه بحرين از چهاردهم فوريه (25 بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمي عليه نظام حاكم و اعمال تبعيض‌هاي مذهبي عليه اكثريت شيعه است و در جريان اين اعتراضات، خاندان حاكم ضمن فراخواندن نيروهايي از كشورهاي امارات عربي متحده و عربستان سعودي، بيش از 35 نفر را كشتند و ده‌ها نفر ديگر را زخمي كردند و بيش از يك هزار نفر را بازداشت كردند كه در اين ميان، بيش از 500 نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و حدود 100نفر از آنان زن هستند.

رژيم بحرين تاكنون بيش از 2 هزار نفر از شهروندان بحريني شاغل در بخش عمومي و خصوصي را از كار بركنار كرده است.

در همين حال نيز دستكم 200 دانشجو دانشگاه بحرين نيز به دليل مشاركت مسالمت آميز در اعتراضات از دانشگاه اخراج شده اند.

مركز حقوق بشر بحرين و ديگر نهادهاي حقوق بشر جهاني از وضعيت فعالان حقوقي و حتي خبرنگاران بازداشتي در زندان آل خليفه و مورد شكنجه و تهديد واقع شدن آنها از سوي نيروهاي امنيتي انتقاد مي‌كنند.

مدافعان حقوق بشر معتقدند كه كشورهاي غربي برغم ادعاي خود، به دليل حفظ منافع آمريكا و كشورهاي عرب منطقه خليج فارس، چشمان خود را به روي نقض آشكار حقوق بشر و سركوب مردم شيعه در بحرين بسته‌اند.

ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا در بحرين مستقر است كه اين امكان را به اين كشور مي‌دهد تا اوضاع در منطقه حساس خليج فارس را تحت كنترل خود داشته و در عين حال ايران را زير نظر بگيرد. به همين دليل نمي‌خواهد تا تغييري در حكومت بحرين بوجود آيد.

به گفته اين مدافعان حقوق بشر، دليل سوم و البته مهمترين مسئله ايران است. آمريكا مايل نيست كاري كند كه به نفع ايران تمام شده و مواضع اين كشور در منطقه تقويت شود و اين مسئله‌اي است كه مقامات آمريكايي، از جمله "هيلاري كلينتون " وزير خارجه اين كشور آشكارا به آن اذعان دارند.


فراخوان برگزاري "جمعه خشم " در نوار غزه


خبرگزاري فارس: گروهي از جوانان در نوار غزه با تاكيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني براي برگزاري "روز خشم " در روز جمعه در گذرگاه بيت حانون واقع در شمال نوار غزه فراخوان دادند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطيني "سما "، اين گروه جوانان تصويري از جمعيت فلسطينيان را در حالي كه پرچم فلسطين را در دست گرفته و در مقابل گذرگاه بيت حانون تجمع كرده‌اند، بر روي صفحه فيس بوك قرار داده‌اند.

بنابر اين گزارش، قرار است فلسطينيان خشمگين جمعه آينده براي اقامه نماز جمعه در مقابل گذرگاه بيت حانون تجمع كنند و در اين تجمع بر حق بازگشت آوارگان تاكيد خواهند كرد و پس از اقامه نماز به سمت مرزها حركت مي‌كنند و خواستار بازگشت آوارگان به سرزمين خود خواهند شد.

سازمان‌دهندگان اين راهپيمايي تأكيد كردند كه اين تظاهرات مسالمت‌آميز بوده و تظاهرات‌كنندگان تنها پرچم‌هاي فلسطين را حمل مي‌كنند و شعارهايي در خصوص حق بازگشت آوارگان سر خواهند داد.


صدور احتمالي حكم اعدام براي ديكتاتور سابق تونس


خبرگزاري فارس: وزير دادگستري تونس از صدور احتمالي حكم اعدام براي "زين العابدين بن علي " ديكتاتور سابق اين كشور در صورت مجرم شناخته شدن او درخصوص اتهام‌هاي وارده خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني "الجزيره " قطر، "القروي الشابي " وزير دادگستري تونس اعلام كرد كه مسئولان تونس فهرستي از 18 پرونده حقوقي را عليه بن علي آماده كرده اند و اين پرونده‌ها حاوي اتهاماتي است كه شايد به صدور حكم اعدام هم برسد.

وي افزود: قتل عمد، مصرف و ترويج مواد مخدر، توطئه عليه امنيت كشور و تحريك شهروندان به درگيري از جمله اتهامات وارده به ديكتاتور سابق تونس است.

در همين حال، دستگاه قضايي تونس سه وزير رژيم بن علي را نيز به اتهام فساد مالي ممنوع الخروج كرد.

قاضي تحقيق دادگاه بدوي تونس در حكم خود "سمير العبيدي " وزير ارتباطات سابق، "ابوبكر الاخزوري " وزير امور ديني و "عبدالله الكعبي " وزير جوانان و ورزش را ممنوع الخروج كرده است.

دولت موقت تونس به رياست "الباجي قائد السبسي " وعده داده است كه شخصيت‌هاي رژيم سابق اين كشور را محاكمه كند و در همين راستا، برخي از اعضاي خانواده بن علي و دستگاه امنيتي و برخي از همپيمانان نزديكش را بعد از گذشت مدت كوتاهي از سرنگوني رژيم تونس بازداشت كرد.

بروز بحران دوم بين تركيه و اسرائيل درمورد كاروان كمك‌رساني به غزه


خبرگزاري فارس: عليرغم تهديدات رژيم صهيونيستي عليه دومين كاروان آزادي غزه، مسئولين اين كاروان در تركيه بر عزم خود در راستاي اعزام كاروان دوم تاكيد مي‌كنند.


به گزارش فارس، كانال تلويزيوني خبرترك تركيه طي گزارشي با اشاره به نزديكي سالگرد حمله ددمنشانه كماندوهاي صهيونيستي به كاروان آزادي غزه و كشتار نه تن از فعالان صلح در كشتي مرمره آبي اعلام كرد كه بحران دوم بين تركيه و رژيم صهيونيستي به دليل اعزام دومين كاروان كمك رساني به مردم مظلوم غزه در راه است.

سفير رژيم صهيونيستي در آنكارا روز گذشته با حضور در وزارت خارجه تركيه از دولت تركيه خواست تا جلوي عزيمت دومين كاروان آزادي غزه را بگيرد. وي مدعي شد كه اين كاروان نيز اهداف تحريك آميزي را دنبال مي كند. وي در ادامه دولت تركيه را تهديد كرد كه در صورت عزيمت كاروان به سوي غزه رژيم صهيونيستي هرچه لازم است را صورت خواهد داد.

اين در حالي است كه بلنت ايلديريم رئيس انجمن كمك هاي انساندوستانه تركيه موسوم به آي اچ اچ با تاكيد بر عزم اعضاي كاروان براي سفر به غزه در ادامه تصريح كرد كه اين كاروان در سي ام ژوئن سفر خود را به سوي سواحل غزه آغاز مي‌كند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد كه تاكنون شش هزار نفر براي حضور در كاروان دوم ثبت نام كرده اند و در اين كاروان، خانواده شهداي كاروان اول نيز حضور خواهند داشت.

با ناديده گرفتن كشتار مردم در بحرين؛
غربي‌ها سوريه را تحت فشار بيشتر قرار مي‌دهند

خبرگزاري فارس: تحركات جديدي در اروپا عليه نظام سوريه به بهانه ناآرامي در اين كشور آغاز شده است. آمريكا اعلام كرد كه گام‌هاي بيشتري براي فشار بر سوريه بر مي‌دارد اما غربي‌ها چشمان خود را بر جنايات رژيم بحرين بسته‌اند.


به گزارش فارس، كشورهاي غربي از ديروز سه‌شنبه تحركات جديدي عليه سوريه به بهانه ادامه يافتن ناآرامي در اين كشور آغاز كردند در حالي كه اين اقدامات دخالت آشكار در امور داخلي سوريه است.

غربي‌ها در حالي به بهانه اتفاقات اخير در سوريه اين كشور را تحريم مي‌كنند و هر روز عليه اين كشور با اظهارات مختلف فضاسازي مي‌كنند كه آشكارا چشمان خود را بر روي اتفاقات بحرين كه مردم اين كشور با نيروهاي نظامي سه كشور بحرين، امارات عربي متحده و عربستان سعودي سركوب مي‌شوند، و مساجد و قرآن‌ها تخريب و سوزانده مي‌شود و پزشكان بازداشت و زنداني مي‌شوند، كاملا بسته‌اند.

به گزارش رويترز، «آلن ژوپه» وزير خارجه فرانسه كه كشورش خواستار شديدترين اقدامات عليه سوريه است، اعلام كرد كه فرانسه و انگليس به كسب تاييد 9 كشور در شوراي امنيت براي تصويب قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه نزديك شده‌اند در حالي كه روسيه و چين كاملا مخالفند و تهديد كرده‌اند كه هر قطعنامه‌اي عليه سوريه را وتو مي‌كنند.

وزير خارجه فرانسه گفت: ما اول بايد از وتو اجتناب، سپس 9 رأي جمع كنيم. ما با دوستان انگليسي خود در حال مبارزه براي رسيدن به نتيجه هستيم. ما هنوز با تهديد روسيه و چين براي وتو روبه‌روييم.

در همين حال آمريكا نيز به فضاسازي عليه سوريه ادامه داد و با دخالت در امور داخلي اين كشور تصريح كرد كه اگر دولت سوريه رفتار خود را با معترضان تغيير ندهد گام‌هاي ديگري عليه اين كشور بر خواهد داشت.

هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا گفت: ما گام‌هاي ديگري در روزهاي آينده بر مي‌داريم. وي اعلام كرد كه با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا عليه سوريه به توافق رسيده است.

تركيه در مراسم سالگرد "روز نكبة " در سفارت اسرائيل در آنكارا شركت نكرد




خبرگزاري فارس: دولت تركيه در واكنش به جنايات رژيم صهيونيستي، مراسم سالگرد روز نكبة يا سالگرد اشغال سرزمين مقدس فلسطين كه در سفارت اين رژيم در آنكارا برگزار شد را بايكوت كرد.


به گزارش فارس به نقل از كانال تلويزيوني تي وي 5 تركيه، مراسم روز نكبة و تشكيل رژيم اسرائيل در سفارت اين رژيم در آنكارا در حالي برگزار شد كه دولت تركيه هيچ يك از وزيران و ساير مقامات بلندپايه خود را به اين مراست اعزام نكرد.

در اين مراسم كه سفير آمريكا در آنكارا و ديگر برخي سفيران كشورهاي مختلف حضور داشتند، از تركيه تنها يكي دو تن از وزيران سابق و برخي مقامات بازنشسته حضور يافتند.

"گابي لوي " سفير رژيم صهيونيستي در ارزيابي بايكوت مقامات دولت آنكارا ابراز اميدواري كرد كه روابط اسرائيل با تركيه بهتر شود.

حمله رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين در مرزهاي لبنان، سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي كه به مناسبت 63 سال اشغال فلسطين برگزار شد و به شهادت 21 نفر و زخمي شدن صدها تن ديگر منجر گرديد، آتش انتفاضه سوم را كه قرار بود در شصت و سومين سالروز موجوديت رژيم صهيونيستي آغاز شود، شعله‌ورتر كرد.

در همين راستا رژيم صهيونيستي حالت آماده باش كامل كه از سالروز نكبت آغاز شده است را همچنان ادامه مي‌دهد.
 
فقر و فساد ره‌آورد سه دهه حاكميت عبدالله صالح بر يمن



خبرگزاري فارس: برپايه آمارهاي منتشره توسط سازمان شفاف سازي بين‌المللي در سال 2010 از ميان 178 كشور جهان، يمن از حيث فساد اقتصادي رتبه 146 را كسب كرد. فساد حكومتي و اقتصادي،‌ فقر و بيكاري ره‌آورد بيش از سه دهه حاكميت علي عبدالله صالح بر يمن است.


به گزارش فارس، بحران يمن كه بيش از سه ماه از آغاز آن مي‌گذرد، باوجود سركوب شديد علي عبد‌الله صالح و نيروهاي امنيتي و نظامي‌اش همچنان ادامه دارد و معارضان يمني بر استمرار و تداوم مبارزه و كناره‌گيري صالح از قدرت تاكيد دارند.

مقاله زير به قلم "حسن الحاشي " تحليلگر و نويسنده جهان عرب در موسسه آمريكايي "كارنگي " نگاهي به آخرين وضعيت اقتصادي حاكم بر يمن پيش از آغاز انقلاب اين كشور دارد تا بيش از پيش خوانده را با پس‌زمينه‌هاي آغاز اين انقلاب آشنا و افقي از آينده پيش‌رو يمن ارائه دهد.

* پيوستن رؤساي قبايل و مقامات يمني به انقلابيون

با پيوستن رهبران و قبايل و نمايندگان پارلمان و مسئولان و مقامات دولتي به تظاهرات‌كنندگان يمني كه خواستار كناره‌گيري علي عبد الله صالح، ديكتاتور يمن از قدرت هستند، انقلاب يمن وارد مرحله جديدي از مبارزه شد.

* تلاش علي عبد‌الله صالح براي آرام كردن معارضان

اگرچه علي عبد الله صالح كه از سال 1978 قدرت را در يمن در دست دارد، در تلاش براي آرام كردن معارضان يمني وعده داد كه در انتخابات سال 2013 شركت نكرده و قدرت را به پسرش محول خواهد كرد. همچنين در همين راستا به دولت خود دستور داد، مجموعه تدابير اقتصادي را براي بهبود اوضاع معيشتي در يمن اتخاذ كرد.
بسته پيشنهادي دولت يمن براي بهبود وضعيت اقتصادي مردم اين كشور افزايش 25 درصدي حقوق كارمندان دولت و كاهش 50 درصدي ماليات بر درآمد و اختصاص يارانه بيش از پيش به مواد غذايي را دربرمي‌گرفت.
اگرچه دولت يمن تلاش كرد به اين وسيله خشم معترضين يمني را فروبنشاند با اين حال با اين اقدام خود ثابت كرد كه همچنان به مشكلات و معضلات اساسي نهفته در پس اين اعتراضات بي‌توجه است.

* يمن فقيرترين كشور جهان عرب

يمن همچنان فقيرترين كشور جهان عرب است، ميانگين درآمد ساليانه هر فرد در اين كشور فراتر از 1300 دلار نيست و حدود نيمي از جمعيت اين كشور روزانه بيش از 2 دلار درآمد ندارند و از حيث ميانگين‌هاي رشد داراي بدترين و پايين‌ترين ميانگين‌ها است،‌ بگونه‌اي كه فقط 54 درصد از مردم اين كشور توان خواندن و نوشتن دارند و ميانگين اميد به زندگي در آن 62 سال و ميانگين مرگ و مير و سوء تغذيه كودكان از جمله بالاترين ميانگين‌ها در جهان است.
همچنين يمن از كمبود ساختارهاي زير بنايي و نبود خدمات به شدت رنج مي‌برند، بگونه‌اي كه از هر 10 نفر در يمن 4 نفر از برق و از هر 4 نفر يك نفر به آب آشاميدني و بهداشتي دسترسي دارد.

* يمن با جمعيتي جوان و اقتصادي درحال ورشكستگي

ميانگين رشد جمعيت در يمن تقريبا 3 درصد است و انتظار مي رود تا سال 2030 ميلادي جمعيت اين كشور به 40 ميليون نفر برسد. در اين ميان بيش از نيمي از اين جمعيت پايين‌تر از 15 سال و 70 درصد نيز پايين‌تر از 25 سال خواهند بود و گروه سني 18 تا 30 بيش از 30 درصد جمعيت يمن را به خود اختصاص خواهد داد و بر اين اساس مي‌توان گفت، حدود نيمي از جمعيت اين كشور توانايي ورود به بازارهاي كار و اشتغال را خواهند داشت.
با اين كه بر اساس اين پيش‌بيني‌ها جمعيت يمن شاهد رشد مثبت خواهد بود، اما اين به معناي بهبود اوضاع اقتصادي در اين كشور نيست، چرا كه اصلاحات اقتصادي كه اين كشور پس از اتحاد دو بخش شمالي و جنوبي در سال 1990 انجام داد، نه تنها از مشكلات اقتصادي اين كشور نكاست، بلكه بالعكس آثار زيان‌باري نيز بر اقتصاد اين كشور برجاي گذاشت، بگونه‌اي كه قدرت خريد مردم به شكل نگران كننده‌اي كاهش و تقاضا براي خريد توليدات داخلي نيز به تبع آن كاهش يافت و بسياري از مراكز و موسسات توليدي تعطيل شدند.

* تشديد فقر با تكيه بر اقتصاد متكي بر صادرات نفت

اقتصاد متزلزل و ضعيف و متكي بر نفت يمن با چالش‌هاي جمعيتي فزاينده‌اي نيز مواجه است كه دليل اصلي آن را بايد در فقر حاكم بر كشور جستجو كرد،‌ درآمد نفت بيش از 25درصد از توليد ناخالص ملي و 70 درصد از درآمدهاي دولت و بيش از 90درصد صادرات اين كشور را تشكيل مي‌دهد و ناكامي در تكيه بر اقتصاد غير نفتي و ايجاد زمينه‌هاي رشد و نمو آن از جمله توجه به اقتصاد متكي بر كشاورزي، صنعت، بازرگاني و گردشگري موجب تشديد فقر در اين كشور شده است.

* ناكامي دولت در جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي

با اين كه درآمدهاي حاصل از سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در يمن طي دهه 90 به اوج خود رسيد و سرمايه‌گذاران خارجي استقبال خوبي از سرمايه‌گذاري در صنعت نفت اين كشور به عمل آوردند اما بالا و پرهزينه بودن صادرات اين محصول و كاهش سودهاي حاصله از آن به سرعت سرمايه‌گذاران خارجي را به تجديد نظر در سرمايه‌گذاري در يمن و در حوزه نفت آن واداشت.
با اين كه دولت يمن طي سال‌هاي اندك گذشته اصلاحاتي جهت بهبود شرايط و فضاي سرمايه‌گذاري خارجي در اين كشور به عمل آورد و تلاش كرد، سرمايه‌گذاران خارجي را به سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي غير نفتي تشويق كند، اما باز نتوانست در اين زمينه موفق نشان دهد. نبود ثبات سياسي و ضعف حاكميت قانون و ناتواني دولت و فساد گسترده در ميان سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي؛ ضريب ريسك سرمايه‌گذاري در اين كشور را به شدت افزايش داده است.

* يمن جزو 10كشور اول مبتلا به فساد اقتصادي در دنيا

برپايه آمارهاي منتشره توسط سازمان شفاف سازي بين‌المللي در سال 2010 از ميان 178 كشور جهان يمن از حيث فساد اقتصادي رتبه 146 را كسب مي‌كند، اين درحالي است كه ميانگين بيكاري در اين كشور بسيار بالا بوده و رسما به 16.5 درصد مي‌رسد، درحالي آمارهاي غير رسمي از ميانگين 50 درصد بيكاري در ميان جوانان يمني حكايت دارد.

* اختصاص تنها 5 درصد از بودجه دولت به بخش آموزش

اما در بعد آموزش دولت يمن تنها 5 درصد از درآمد ناخالص داخلي خود را به بخش آموزش اختصاص مي‌دهد و حتي تحصيلكردگان اين كشور و صاحبان مدارك دانشگاهي با كمبود يا نداشتن مهارت‌هاي لازم جهت برآوردن نيازها و خواسته‌هاي بازار تقاضا مواجه هستند.

* كشاورزي ابتدايي و عقب مانده

از حيث بازار كار با اين كه بخش كشاورزي حدود 30 درصد نيروي كار و فرصت‌هاي شغلي را به خود اختصاص مي‌دهد و از هر 4فرصت شغلي يكي از آنها مربوط به بخش كشاورزي است، با اين حال كشاورزي يمن سنتي، ابتدايي و متكي بر كشاورزي ديم است.

* ركود در بخش گردشگري

بخش گردشگري نيز كه مي‌تواند، يكي ديگر از بخش‌هاي درآمدزا و جذب كننده نيروي كار در اين كشور باشد، در اثر ناآرامي‌هاي اخير سياسي آسيب‌هاي فراوان و بسياري ديده است.
بر اين اساس و با توجه به داده‌هاي فوق عجيب نيست اگر يمن در تحقق مشروعيت سياسي و ايجاد اقتصاد مولد با شكست مواجه شود. عوامل فوق بر اين نكته تاكيد مي‌كنند كه يمن بايد به هر طريق ممكن راه پيشرفت و ترقي را براي آينده در پيش گيرد.

* بركناري عبد الله صالح اولين گام در راه بناي يمن پيشرفته

به همين منظور و پيش از هر اقدامي يمني‌ها بايد پس از بركناري علي عبد صالح از قدرت به دنبال بناي موسسات و ساختار قدرتمند سياسي باشند تا توان مبارزه و مقابله با فساد و اعمال حاكميت قانون در كشور را داشته باشد.
در گام دوم يمني‌ها بايد درپي وضع و تدوين سياست‌هاي اقتصادي سالم براي مبارزه با فقر و بيكاري و اداره نادرست منابع ملي و عمومي باشند؛ چه در غير اين صورت و در راستاي كاهش درآمدهاي دولت و ضعف و ناتواني آن و درگيري‌هاي داخلي نمي‌توان آينده روشني را براي اين كشور رقم زد.

* كمك كشورهاي منطقه به بناي اقتصادي پيشرفته در يمن

و اخيرا اين كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و همچنين كشورهاي منطقه بايد راهبردهايي را براي افزايش فرصت‌هاي اقتصادي و به تبعيت از آن فرصت‌هاي شغلي در يمن ارائه دهند و زمينه افزايش سرمايه‌گذاري خارجي در اين كشور را بيش از پيش فراهم نمايند،‌ چرا كه تنها با اين اقدامات است كه مي‌توان آينده روشني براي يمن درنظر گرفت.

انقلاب مسالمت‌آميز بحرين سركوب شدني نيست




خبرگزاري فارس: انقلاب بحرين سركوب شدني نيست بلكه همچنان به شكل مسالمت‌آميز راه خود ادامه مي‌دهد و سلاح "مقاومت مسالمت‌آميز " از هر سلاحي تاثيرگذارتر و قدرتمند‌تر است و دشمن بيش از آن كه از سلاح هسته‌اي و اتمي هراس داشته باشد، از اين سلاح واهمه دارد.


"حسن البحراني " نويسنده امور خاورميانه و اعراب مقيم اروپا در مقاله‌اي كه براي خبرگزاري فارس به رشته تحرير در آورده، معتقد است، وجود دو عامل اساسي يعني "مسالمت‌آميز " بودن انقلاب بحرين و "حضور گسترده زنان " در آن موجب شده تا اين انقلاب با وجود تمام سركوب‌ها و خشونت‌هاي اعمال شده عليه آن همچنان به حيات و استمرار خويش ادامه دهد و از مردم بحرين مي‌خواهد اگر خواستار ادامه انقلاب خويش و سرنگوني رژيم آل خليفه هستند، هيچ‌گاه اين دو عامل را در انقلاب خويش ناديده نگيرند.

*انقلاب‌هايي كه از شكل مسالمت‌آميز خارج شدند، شكست خوردند

توسل و به استراتژي‌هاي مسالمت‌آميز در هر انقلابي و در برخورد با هر نيروي نظامي اشغالگري و مزدوران هر رژيمي نه تنها انقلاب و فرزندان شرافتمند آن را افراد بذل و نادان و ترسويي معرفي نخواهد كرد بلكه بالعكس با بخشيدن جايگاه رفيع و والا به آنها موجب خواهد شد، جهانيان بر مظلوميت آنها گواهي دهند و پيروزي به نفع آنها رقم بخورد.
اكثر انقلاب‌هايي كه از شكل مسالمت‌آميز به شكل مسلحانه و خشونت‌آميز روي آوردند يا با شكست مواجه شدند يا پشت درهاي بسته پيروزي باقي ماندند و يا دچار شكاف و اختلاف شدند.

* سيد الشهدا (ع) الگوي گاندي در مبارزه با استعمار پير انگلستان بود

و اين تصادفي و اتفاقي نيست كه "مهاتما گاندي " با اين كه با ارتش مجهز و سرتا پا مسلح امپراتوري انگليس مواجه بود،‌ "از حسين (ع) ياد گرفت كه چگونه مظلوم باشد و با مظلوميت خويش بر ظلم پيروز شود ". گاندي به خوبي مي‌دانست سيد الشهدا عليه السلام اگرچه از بعد نظامي پيروز ميدان جنگ خود نبود، اما اصول و مبادي و آئينش پيروز ميدان بودند و اين حسين (ع) بود كه در روز شهادتش پيروز ميدان شد.
دليل پيروزي گاندي در رويارويي با ارتش بريتانيا و نيروهاي قدرتمند اشغالگر انگليس مسالمت‌آميز بودن مبارزه وي و عدم روي آوردن گاندي به خشونت بود . همين عامل موجب شد تا گاندي بتواند پرچم استقلال را در سراسر هندوستان به اهتزاز درآورد.

* رمز موفقيت انقلاب ايران به رهبري امام خميني(ره) مسالمت‌آميز بودن آن بود

در ايران نيز انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) به دليل مسالمت‌آميز بودن آن موفق شد، با وجود كشتارها و قتل عام‌هاي وحشيانه‌ بر يكي از قدرتمندترين ارتش‌هاي جهان آن دوره از تاريخ پيروز شود و با وجود تقديم شهداي بسيار بدون شليك حتي يك گلوله شاه را به فرار از كشور وادار و دولت بختيار را ساقط كند.

* حادثه ميدان شهدا، تير آخر را بر پيكره رژيم شاه زد

شايد هريك از ما روند پيروزي انقلاب اسلامي را خوانده يا ديده باشيم، بويژه روز "جمعه سياه " يا روز حزن و اندوه در "ميدان شهدا " يا همان "ميدان 17 شهريور " كه طي آن راهپيمايي ميليوني و مسالمت‌آميز ملت انقلابي ايران و تجمع آنها در آن ميدان توسط بالگردهاي رژيم شاه به خاك و خون كشيده شد. گفته شده كه شخص شاه خود يكي از بالگردهاي حمله كننده به ميدان را هدايت مي‌كرد و از آن به روي تظاهرات‌كنندگان آتش گشود و ظرف چند ساعت بيش از 5 هزار نفر را به شهادت رساند، درحالي كه 600 نفر از آنها را زنان و دختراني تشكيل مي‌دادند كه براي ياري مردان انقلابي‌اشان به آنها پيوسته بودند و آن تجمع مسالمت‌آميز در واقع آغاز پايان و فروپاشي امپراتوري شاهنشاهي ايران و پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بود.

* زنان عامل پيروزي و موفقيت در طول انقلاب‌هاي تاريخ

حضور عامل زنان در راهپيمايي‌ها و اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها عامل مهمي در پيروزي هر انقلابي بشمار مي‌آيد و بدون توجه به اين عامل هيچ‌گاه هيچ انقلابي به پيروزي نمي‌رسد و اين اصلي ثابت و بدون استثنا در تمام انقلاب‌هاي بوقوع پيوسته در طول تاريخ و در سراسر جهان است و بي‌شك انقلاب امام حسين (ع) بهترين گواه بر اين ادعا است، چراكه اگر عامل زن در اين انقلاب دخيل نبود و ايستادگي و مقاومت حضرت زينب (س) وجود نداشت،‌ انقلاب امام حسين (ع) هيچ‌گاه به پيروزي نمي‌رسيد و به همين دليل است كه درباره انقلاب سيد الشهدا (ع) گفته شده كه انقلاب آن حضرت موجوديتي حسيني داشت و بقايي زينبي.

* مشاركت زنان در انقلاب‌‌ها اهرم فشاري بر رژيم‌هاي حاكم

مشاركت زنان در انقلاب‌ها آنهم به شكلي گسترده نه فقط موجب تقويت و استحكام انقلاب‌هاي مسالمت‌آميز مي‌شود بلكه رژيم‌ها نيز را در موضع بحراني قرار مي‌دهد، چون هرگونه تعرض به زنان هر رژيمي را در موضع محكوميت قرار داده و موجب تسريع پيروزي انقلاب‌ها مي‌شود.

*توسل به سلاح پيروزي انقلاب‌‌ها را به تعويق مي‌اندازد

به همين دليل است كه گفته مي‌شود، هر اقدام و هرگامي كه در راه استفاده و بكارگيري خشونت يا عمل غيرمسالمت‌آميز برداشته شود، پيروزي و موفقيت هر انقلابي را به تعويق انداخته و بر پيچيدگي اوضاع مي‌افزايد. نمونه بارز اين وضعيت در ليبي قابل ملاحظه است، بگونه‌اي كه استفاده از خشونت و روي آوردن به اقدامات نظامي دستاويزي براي حضور نيروهاي خارجي در اين كشور و سركوب انقلابيون و تحريف چهره واقعي انقلاب در عرصه بين المللي و برافراشتن پرچم دفاع از خود و دفاع از مظلومان به بهانه دفاع از مردان و مزدوران قذافي و سرانجام روي آوردن بيش از پيش به استفاده از خشونت جهت سركوب انقلابيون شد.

*انقلاب بحرين سركوب شدني نيست

ممكن است برخي بگويند، انقلاب مسالمت‌آميز بحرين به شديدترين شكل سركوب شد و تظاهرات مسالمت‌آميز مردم آن به وحشيانه‌ترين صورت و توسط انواع و اقسام تجهيزات نظامي به خاك و خون كشيده شد و زنان بحريني مورد تعدي و تجاوز نيروهاي آل خليفه قرار گرفتند و سرانجام اين كه هيچ راهي جز انتقال به مبارزه مسلحانه پيش‌روي مرم بحرين وجود ندارد.. اما ما اين گفته را رد مي‌كنيم و در پاسخ تاكيد مي‌كنيم، انقلاب بحرين نمي‌تواند، سركوب و خشونت را بپذيرد، بلكه همچنان به شكل مسالمت‌آميز راه خود ادامه مي‌دهد و ظلم و ستم و وحشي‌گري رژيم بحرين و در كنار آن اشغالگري رژيم آل سعود را با مسالمت خويش به چالش مي‌كشد و به مبارزه مي‌طلبد كه نمونه آن ادامه برگزاري‌ تظاهرات در مناطق مختلف بحرين است.

ادامه تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها بيانگر پيروزي و موفقيت انقلاب بحرين و ناتواني رژيم آل خليفه در سركوب آن است، چون توجيهي براي سركوب آن ندارد. پادشاه بحرين و نيروهاي امنيتي و نظامي‌اش و همچنين نيروهاي اشغالگر سعودي نتوانستند به هيچ طريق ممكن عزم و اراده ملت را درهم بشكنند و بر انقلابشان غلبه كنند و به همين دليل است كه اين انقلاب هر روز بيشتر از گذشته شعله‌ور مي‌شود و اشغالگران و مزدوران و نيروهاي امنيتي را به مبارزه مي‌طلبد.

* تقويت روحيه انقلابيون

اما براي اينكه اين انقلاب با همين شور و انگيزه به حيات خويش ادامه دهد، بايد كه روحيه ملت را بالا برد و زنان و حتي كودكان را جهت ريختن به خيابان‌ها و حضور در راهپيمايي‌ها و تظاهرات‌ها تشويق كرد، چرا كه ادامه حضور زنان در عرصه و مشاركت مردان در انقلاب آن هم به شكل پرشور و فعال عمليات سركوب و قلع و قمح و دخالت ارتش را با مشكل مواجه خواهد ساخت و هر حماقتي كه رژيم آل خليفه در اين راه مرتكب شود، بازتابي بسيار گسترده در عرصه جهاني خواهد داشت و سقوط و فروپاشي اين رژيم را تسريع خواهد كرد.

*قدرت يك تصوير گاهي از قدرت قدرتمندترين ارتش جهان نيز بيشتر است

تاثير بازتاب پخش تصوير بر زمين افتادن آن قهرمان بزرگ كه در برابر سلاح‌هاي قدرتمند نيروهاي امنيتي بحرين مقاومت كرد و پس از اصابت گلوله به شكم از ناحيه سر نيز مورد هدف قرار گرفت، از قدرت و اقتدار قدرتمندترين ارتش‌هاي اشغالگر جهان نيز بيشتر بود و پخش همان تصوير كافي بود تا موفقيت در عرصه سياسي بحرين را براي انقلابيون به همراه داشت باشد و موجب شود تا جامعه جهاني رژيم آل خليفه را به خاطر جنايات وحشيانه‌اش محكوم و مورد انتقاد قرار داده، سقوط و فروپاشي‌اش را خواستار شود و اين معناي واقعي "دفاع مقدس " است.

* توجه به عامل حضور زنان در پيروزي انقلاب

اين جاست كه انقلاب بحرين بايد به مرحله‌اي پاي بگذارد و تدابيري اتخاذ كند تا بيانگر واقعي "دفاع مقدس " و برحق بودن اين "دفاع مقدس " باشد و بدن زنان و پاي گذاشتن آنها به انقلاب، اين انقلاب و مبارزات ماهيت دفاع مقدس خود را نخواهد يافت و اينجاست كه بايد گفت، نبايد به هيچ وجه از اهميت اين عامل تاثيرگذار در انقلاب‌ كاست.

* سلاح "مقاومت مسالمت‌آميز " از هر سلاحي تاثيرگذارتر است

سلاح "مقاومت مسالمت‌آميز " از هر سلاحي تاثيرگذارتر و قدرتمند‌تر است و دشمن بيش از آن كه از سلاح هسته‌اي و اتمي هراس داشته باشد، از اين سلاح واهمه دارد و به همين دليل است كه رژيم آل خليفه نمايش كشتن يكي از نيروهاي پليس خود را به راه انداخت تا به نحوي مظلوميت خويش را نشان دهد و با تحريف چهره واقعي انقلاب توجيهي براي سركوب آن بيابد و به همين دليل درصدد است به هر طريق ممكن انقلابيون بحريني را وادار به واكنش مسلحانه و خشونت‌آميز كند تا به اين وسيله دستاويزي براي سركوب انقلاب بيابد.

* انقلاب بحرين بيش از هر زمان ديگري بايد از خشونت پرهيز كند

انقلاب بحرين هم اكنون بيش از هر چيز به سلاح گاندي كه سلاحي مسالمت‌آميز است و به عامل حضور زينب گونه زنان در انقلاب و صبر و مقاومت "ياسر " گونه نيازمند است كه پيامبر گرامي اسلام درباره خاندان ياسر گفت كه "اي خاندان ياسر صبر پيشه كنيد كه جزاي شما بهشت است " و بي‌مناسبت نيست، اگر يادآور شويم، اولين شهيد تاريخ اسلام "سميه "، يك زن بود.

تدوين استراتژي توليد‌ اخبار قدس در رسانه‌هاي اسلامي
مدير مركز رسانه‌اي قدس در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد؛


تدوين استراتژي توليد‌ اخبار قدس در رسانه‌هاي اسلامي

خبرگزاري فارس: مدير مركز رسانه‌اي قدس با اشاره به پوشش كمرنگ اخبار قدس در رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي‌، خواستار استراتژي ويژه رسانه‌هاي عربي و اسلامي بويژه فلسطيني براي پوشش اخبار قدس اشغالي شد.


"محمد صادق " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اشغالي گفت: ما نيازمند آن هستيم كه رسانه‌هاي عربي و اسلامي و بويژه فلسطيني از نقل كننده حوادث به توليدكننده اخبار مربوط به مسائل قدس اشغالي تبديل شوند و اين امر نيز از طريق استراتژي ملي روشن براي پوشش تمامي مسائل قدس اشغالي ميسر خواهد شد.

* آگاهي نسبت به مسائل مهم قدس وجود ندارد

مدير مركز رسانه‌اي قدس به عدم آگاهي در مورد مسائل مهم شهر قدس و به طور مشخص در سطح فلسطيني اشاره و تاكيد كرد كه رسانه‌هاي فلسطين بايد هر روز به پوشش اخبار و گزارش‌هاي مربوط به اين مسائل بپردازند به گونه‌اي كه موضوع قدس تنها يك موضوع فصلي و گذري در تلويزيون‌هاي محلي و جهاني نباشد.

* رسانه‌هاي فلسطيني مسئله قدس را سطحي پوشش مي‌دهند

وي افزود: قضيه قدس از زمان اشغال بخش غربي شهر قدس در سال 1948كه يك قضيه اسلامي محض بود سير نزولي به خود گرفت و پس از اشغال بخش آخر آن در سال 1967به قضيه عربي و اسلامي تبديل شد و پس از آن نيز اهالي قدس بويژه پس از جدايي قدس از كرانه باختري به واسطه ديوار حايل تنها ماندند و اكنون رسانه‌هاي فلسطيني مسئله قدس را به طور سطحي پوشش مي‌دهند و ديگر وضعيت مطلوبي ندارد و به طور كلي در رسانه‌هاي خبري كم‌رنگ شده است.

*انعكاس توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي

وي افزود: البته در دو سال گذشته قضيه قدس بار ديگر در صدر رسانه‌هاي جهاني، عربي و اسلامي قرار گرفته است و مشاهده مي‌كنيم كه كانال‌هاي تلويزيوني و راديويي ويژه‌اي به اسم قدس فعال شده‌اند كه علاوه بر پخش برنامه‌هاي ويژه معرفي قدس و اهميت و جايگاه عربي و اسلامي آن به نشان دادن توطئه‌ها عليه اين شهر و تجاوزات عليه حقوق شهروندان آن مبادرت مي‌كنند.

صادق در ادامه گفت: اكنون با آغاز انقلاب‌هاي عربي شاهد نوعي بيداري فراگير نسبت به اهميت قدس نه تنها از جنبه رسانه‌اي بلكه از جوانب مختلف هستيم و مي‌بينيم كه قدس در صدر عناوين روزنامه‌ها و پايگاه‌هاي رسانه‌اي قرار گرفته است.

* محدوديت فعاليت روزنامه‌نگاران در قدس

اين روزنامه‌نگار فلسطيني در ادامه با اشاره به محدوديت‌هايي كه براي روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در قدس وجود دارد، اظهار داشت: خبرنگاران در قدس با تجاوزات و ممانعت‌هاي زيادي از جمله ممنوعيت تصويربرداري در داخل مسجدالأقصي، سركوب و هدف قرار دادن آنها از طريق بازداشت‌ها و شليك گازهاي اشك‌آور و گلوله‌هاي پلاستيكي به سمت آنها براي جلوگيري از فعاليت اين خبرنگاران و همچنين ممانعت از انتشار تصاوير حقيقي حوادث قدس از جمله تصاوير مربوط به يهودي‌سازي و تجاوزات مواجه هستند.

*تلاش صهيونيست‌ها براي نامگذاري اماكن فلسطيني به اسامي صهيونيستي

مدير مركز رسانه‌اي قدس همچنين آگاهي و هوشياري اصحاب رسانه در تعامل با قضيه قدس و پوشش اخبار آن و استفاده از واژه‌ها را خواستار شد و تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي سعي دارد برخي واژه‌ها از جمله اصطلاح‌هاي مربوط به مكان‌ها و بويژه مكان‌هاي مقدس كه از سوي موسسات صهيونيستي به عنوان وسيله‌اي براي يهودي‌سازي قدس استفاده مي‌شود، تثبيت كند.

وي از تمامي روزنامه‌نگاران و رسانه‌هاي خبري خواست تا با قضيه قدس به عنوان قضيه سياسي و ديني صرف تعامل نداشته باشند بلكه از تمامي جنبه‌هاي حياتي، انساني، تاريخي و مسائل عمومي به آن بپردازند تا آگاهي مخاطب نسبت به اهميت و ارزش تاريخي، فرهنگي، تمدني، اسلامي و ديني قدس بالا برود.

يورش نظاميان آل خليفه به عزاداران در بحرين




سرويس خارجي ـ
نظاميان رژيم آل خليفه با پشتيباني نيروهاي آل سعود عزاداري شيعيان در بحرين را به خاك و خون كشيدند.
نيروهاي امنيتي و نظاميان آل خليفه با حمله به مراسم سوگواري سالروز رحلت حضرت فاطمه ام البنين(ع) در شهرهاي مختلف بحرين شيعيان حاضر در اين مراسم را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعداد زيادي از آنان را مجروح كردند.در اين حمله كه با پشتيباني نيروهاي آل سعود صورت گرفت تعدادي از شيعيان نيز بازداشت شدند.
رئيس سازمان «ائتلاف جهاني براي مبارزه با فرار از جنايت» با اشاره به جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين تأكيد كرد كه آل خليفه و آل سعود براي نابودي شيعيان در بحرين به توافق دست يافته اند.
«مي خنسا» گفت، عربستان و بحرين براي سركوب شيعيان در بحرين با يكديگر همكاري مي كنند اتمام تلاششان نابودي شيعيان است.
در همين رابطه يك روزنامه انگليسي در گزارشي نوشت، خاندان آل خليفه در بحرين حمام خون به راه انداخته است.
روزنامه اينديپندنت نوشت، پاسخ خاندان آل خليفه به مردمي كه براي تحقق مطالباتشان به خيابان ها آمده اند تيراندازي مستقيم، كشتار، شكنجه و بازداشت است.
اين روزنامه انگليسي افزود، رژيم آل خليفه عليه مردم كشور خود جنگ افروزي كرد تا شيعيان بحرين را در حمام خون غرق كند. اين رژيم براي سركوب مردم خود به خشن ترين روش هاي شكنجه و كشتار روي آورد و نيروهاي امنيتي نقابدار را روانه خيابان ها كرد تا شنيع ترين جنايات را در حق مردم انجام دهند.اينديپندنت تصريح كرد، رژيم بحرين از آشكار كردن سياست ايجاد تفرقه طايفه اي ابايي ندارد و تخريب مساجد و حسينيه ها و يورش به آنها بخشي از اين سياست است.اين روزنامه همچنين خاطرنشان كرد، تمامي اين جنايات با كمك و همدستي نظاميان آل سعود انجام مي گيرد.
اينديپندنت با اشاره به تنفر مردم بحرين از رژيم آل خليفه افزود، اين رژيم عليه اكثريت مردم كشور خود اعلام جنگ كرده است. اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه عضو مركز حقوق بشر بحرين اظهار داشت كه دولت انگليس به رژيم آل خليفه در كشتار مردم از طريق تحويل سلاح و آموزش نيروهاي بحريني كمك كرده است. همچنين روزنامه روسي كامرسانت نوشت، غرب چشم هاي خود را نسبت به نقض حقوق بشر در بحرين بسته است.
اين روزنامه افزود، اكثر تظاهركنندگان بحريني شيعيان هستند كه با وجود اينكه 70 تا 75 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند مورد تبعيض قرار مي گيرند.
كامرسانت تصريح كرد: سركوب بي رحمانه شيعيان در بحرين توسط نيروهاي آل خليفه و آل سعود صورت مي گيرد و غرب در برابر اين جنايت سكوت كرده است.

فرياد مرگ بر آمريكا ، مرگ بر اسرائيل در تظاهرات ميليوني معترضان يمني




سرويس خارجي-
مخالفان علي عبدالله صالح با برگزاري تظاهرات ميليوني در شهرهاي مختلف يمن تأكيد كردند كه به حرمت خون شهدا تا سرنگوني علي عبدالله صالح به اعتراضات عمومي ادامه مي دهند.
معترضان يمني با حضور در ميادين و خيابان هاي شهر صنعا، تعز، صعده، عديده، اب و ديگر شهرهاي يمن بار ديگر تعهد خود را به خون شهدا ابراز و اعلام كردند كه انتقام خون شهدا را مي گيريم. تظاهركنندگان با سردادن شعارهاي الله اكبر، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، پيروزي از آن اسلام است، خون شهدا منشأ تحولات و پيروزي هاي بعدي معترضان است به سوي ميادين اصلي شهر حركت و به تجمع گسترده مردم در ميادين مي پيوستند.
اين تظاهرات در حالي صورت مي گيرد كه افشاي اسناد سازمان دفاع از حقوق بشر درباره كشف گورهاي دسته جمعي در اين كشور به خشم معترضان افزوده و انقلابيون اعلام كردند كه به احترام خون شهدا به مقاومت و مخالفت عليه رژيم حاكم ادامه خواهند داد.
سازمان دفاع از حقوق بشر يمن با انتشار اسناد رسمي فاش كرد كه مقامات يمني به نيروهاي امنيتي اين كشور دستور داده اند تظاهركنندگاني را كه براثر تيراندازي نيروهاي امنيتي كشته مي شوند در گورهاي جمعي دفن كنند.
در يكي از اين اسناد نيز آمده است وزير كشور يمن نيز به نيروهاي امنيتي دستور داده براي سركوب تظاهركنندگان از گازهاي دودزاي تاريخ مصرف گذشته استفاده كند كه استفاده از اين گازها ممنوع است.
از سوي ديگر، پيوستن فرزند علي عبدالله صالح ديكتاتور يمني و 100 نفر از اعضاي گارد رياست جمهوري به صفوف انقلابيون اين انقلاب را با شرايط جديدي مواجه كرده است.
علي عبدالله صالح در واكنش به شرايط جديد ايجاد شده در كشور بار ديگر اعلام كرد كه فقط با برگزاري انتخابات از قدرت كناره گيري خواهد كرد.علي عبدالله صالح براي ايجاد اختلاف بين مخالفانش احزاب يمني را متهم كرد كه بر موج اعتراضات جوانان سوار شده اند و از جوانان خواست تا حزب جديدي را تشكيل دهند و در مسير گفت وگو وارد شوند.ليكن جوانان انقلابي يمن با رد هرگونه طرح سازش چه از سوي ديكتاتور حاكم و چه از سوي شوراي همكاري خليج فارس اعلام كردند كه دست از مخالفت و اعتراض برنمي دارند.
اين در حالي است كه يك سياستمدار مخالف حكومت يمن از رابطه ديكتاتور يمن با موساد و كشتار مردم با سلاح هاي آمريكايي پرده برداشت.
وي اظهار داشت، يكي از دلايل اصلي سقوط نكردن رژيم حاكم همكاري 33 ساله علي عبدالله صالح با موساد است و آمريكا و رژيم صهيونيستي حمايت زيادي از ديكتاتور يمن دارند.وي همچنين تصريح كرد، فشارهاي اسرائيل بر آمريكا و فشارهاي واشنگتن بر كشورهاي خليج فارس باعث شده تا رژيم عبدالله صالح همچنان در رأس قدرت باقي بماند.

روسيه ميان قذافي و ناتو ميانجيگري مي كند




طرف هاي درگير در كشور ليبي از دولت مسكو خواستند براي برقراري آتش بس در ليبي، ميانجيگري كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «سرگئي لاوروف» وزيرخارجه روسيه، طي يك كنفرانس مطبوعاتي در مسكو اعلام كرد، نمايندگان دولت ليبي، انقلابيون اين كشور و سازمان ملل به طور جداگانه از مقامات مسكو خواسته اند براي برقراري آتش بس در ليبي ميانجيگري كند. لاوروف گفت كه نه تنها دولت ليبي، بلكه ناتو نيز بايد به حملات و بمباران مناطق ليبي پايان دهد. وي در مورد اينكه آيا روسيه اين ميانجيگري را مي پذيرد يا نه، چيزي نگفت. با اين حال، از نحوه توضيحات لاوروف قابل استنباط بود كه روسيه از اين پيشنهاد استقبال مي كند.
مقامات مسكو دوشنبه با نماينده سازمان ملل نيز با نمايندگان قذافي ديدار و گفت وگو كردند. امروز نيز قرار است مقامات روس نمايندگان انقلابيون را در مسكو به حضور بپذيرند.
بمباران شديد طرابلس
به گزارش واحد مركزي خبر، هواپيماهاي ناتو ديروز منطقه «باب العزيزيه» در مركز طرابلس را شديدا بمبارا



:: بازدید از این مطلب : 381

|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: