نوشته شده توسط : من


گزينه‌هاي احتمالي هيئت مؤسس براي هيئت امناي دانشگاه آزاد

گزينه‌هاي احتمالي هيئت مؤسس براي هيئت امناي دانشگاه آزاد

با وجود گذشت 2 ماه از آخرين فرصت دانشگاه آزاد و عدم معرفي اعضاي پيشنهادي هيئت مؤسس براي عضويت در هيئت امنا، از برخي چهره‌ها به عنوان اعضاي احتمالي مدنظر هيئت مؤسس نام برده مي‌شود.

 

 

به گزارش کلمه ، در حالي كه قرار بود پس از اصلاحات نهايي در اساسنامه دانشگاه آزاد، هيئت مؤسس اين دانشگاه تا 17 اسفند سال 1389 اعضاي پيشنهادي خود براي عضويت در هيئت امنا را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند، اين هيئت تا كنون از معرفي اين اعضاي پيشنهادي خودداري كرده است.

بر اين اساس، كريم زارع معاون پارلماني دانشگاه آزاد نيز چندي پيش به فارس گفت كه هنوز هيئت مؤسس تصميمي در اين زمينه اتخاذ نكرده و بايد منتظر "روزهاي آتي " باشيم.

طبق اساسنامه جديد دانشگاه آزاد، تركيب هيئت امناي اين دانشگاه به صورت 4 نفر اعضاي حقيقي، 3 نفر اعضاي معرفي شده توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 3 نفر اعضاي پيشنهادي هيئت مؤسس با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي خواهند بود.

اعضاي حقيقي هيئت امناي دانشگاه آزاد شامل رئيس دانشگاه، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و وزراي علوم و بهداشت خواهند بود.

همچنين اخبار حاكي از آن است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز درباره 3 گزينه خود به جمع‌بندي نهايي رسيده اما هنوز از اعلام آن خودداري مي‌كند و بر اين اساس تركيب 4-3-3 هيئت امناي دانشگاه آزاد به دليل عدم تصميم‌گيري نهايي هيئت موسس دانشگاه آزاد در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.

هيئت مؤسس اين دانشگاه مركب از اكبر هاشمي رفسنجاني، سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي، عبدالله جاسبي، علي اكبر ولايتي، حسن حبيبي، سيدحسن خميني، محسن قمي و حميد ميرزاده است.

با اين وجود جديدترين اخبار حاكي از آن است كه محمدرضا عارف معاون اول خاتمي در دولت اصلاحات و كريم زارع معاون پارلماني جاسبي محتمل‌ترين گزينه‌هاي هيئت مؤسس دانشگاه‌ آزاد براي معرفي به عنوان اعضاي هيئت امناي جديد هستند.


 
 

هاشمي براي دفاع از سابقه انقلابي خود در سال 90 عليه فتنه‌گران موضع‌گيري كند

هاشمي براي دفاع از سابقه انقلابي خود در سال 90 عليه فتنه‌گران موضع‌گيري كند

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه افرادي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني در سال جديد اگر به دنبال رضاي الهي است بايد سكوت خود را در برابر جريان فتنه بشكند و از نظام الهي دفاع كند، گفت: انتظار اين است كه هاشمي در سال جديد به فكر جلب رضاي خداوند باشد.

 

 

آيت‌الله سيد علي‌اكبر قره‌باغي عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با اشاره با آغاز سال جديد به سرگذشت خواص مردود در سال گذشته اشاره كرد و گفت كه برخي خواص مورد رضايت خداوند قرار نگرفته‌اند.

وي با بيان اينكه اعلام موضع براي رضايت افراد و اشخاص در اسلام شرك است، افزود: افرادي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني در سال جديد اگر به دنبال رضاي الهي است بايد سكوت خود را در برابر جريان فتنه بشكند و از نظام الهي دفاع كند. البته ما نمي‌توانيم براي آقاي هاشمي تعيين تكليف كنيم خود ايشان بايد بداند و به فكر جلب رضايي خداوند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به هاشمي رفسنجاني گفت: آقاي هاشمي شما زحمات زيادي براي انقلاب كشيده‌ايد و ما منكر آن نيستم اما در حوادث اخير از مردم فاصله گرفته‌ايد و اگر مي‌خواهيد رضاي خداوند را داشته باشيد عليه فتنه‌گران موضع‌گيري كنيد. بايد همه به وظايف عمل كنيم و خواست انقلاب را تامين كند.

قره‌باغي با بيان اينكه جمهوري و انقلاب اسلامي في‌نفسه ارزشي ندارند، خاطر نشان كرد: امروز جمهوري اسلامي احكام اسلام را اجرا مي‌كند و ارزش اين انقلاب به خاطر اسلام است به همين دليل است كه جمهوري اسلامي را نظامي الهي مي‌دانيم.

وي در پايان با بيان اينكه انقلاب اسلامي هيچ‌ضربه‌اي از سقوط افراد نمي‌خورد، گفت: البته آقايان بدانند هركسي با نظام اسلامي ما مخالفت كند بدون رودربايستي در مقابلش خواهيم ايستاد و او را از صحنه كنار خواهيم زد.


 

علي مطهري با تشكيل كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مخالفت كرد

علي مطهري با تشكيل كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مخالفت كرد

نماينده تهران تشكيل كميسيون ويژه جهاد اقتصادي را كاري احساسي دانست و گفت: براي عملياتي كردن جهاد اقتصادي بايد فرهنگ كار و تلاش را در جامعه ترويج داد.

 

 

به گزارش کلمه ، علي مطهري نماينده تهران در جلسه علني امروز (دوشنبه) در مخالفت با پيشنهاد تشكيل كميسيون ويژه در راستاي عملياتي كردن انديشه جهاد اقتصادي اظهار داشت: بايد از كارهاي احساسي خودداري كرد چرا كه سال گذشته نيز كه با عنوان همت و كار مضاعف از سوي معظم‌له اعلام شد، اقداماتي را به دنبال داشت مبني بر اينكه زمان كار كميسيون‌ها در مجلس افزايش يابد اما در باره اين موضوع عملا كاري انجام نشد.

وي با بيان اينكه تشكيل كميسيون‌هاي ويژه به صلاح نيست، گفت: كميسيون ويژه اصل 44 و قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در حال حاضر وجود دارد و لذا تشكيل اين كميسيون‌هاي ويژه باعث تكثير قوانين مي‌شود.

مطهري خاطرنشان كرد: بهترين كار در سال جاري اين است كه بر اجراي دقيق قوانين موجود نظارت داشته باشيم و اگر بر اجراي اصل 44 و قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نظارت بيشتري صورت گيرد، موثرتر خواهد بود.

اين نماينده مجلس هشتم تصريح كرد: اين كميسيون ويژه قطعاً قوانيني را ايجاد مي‌كند كه با رويه‌هاي دولت تداخل دارد. لذا ما معتقديم بيشتر از آنكه بتوانيم وضع قوانين كنيم، بايد فرهنگ كار وتلاش را در جامعه ترويج دهيم.

اين نماينده تهران همچنين خاطرنشان كرد: درآمد بايد ناشي از كار باشد لذا بايد فرهنگ كار را در جامعه ترويج داد و اين موضوع نيازمند كار فرهنگي و نظارت بر قوانين موجود است.

وي با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: تسهيل فضاي كسب و كار از جمله مواردي است كه در برنامه پنجم به آن اشاره شده است.

مطهري همچنين خاطرنشان كرد: ما با تشكيل اين كميسيون به مقصود خود نمي‌رسيم و نيازمند قوانين جديد نيستيم.


 

خاتمي: جنبش سبز يك هيجان كاذب بود كه تمام شد
سيد محمد خاتمي در ديدار نوروزي با تني چند از همفكران و مشاورانش ضمن برائت از جنبش سبز اعلام كرد كه از اين به اصطلاح جنبش متنفر است

 

 

 

   چند تن از نزديكان و همفكران محمد خاتمي در تعطيللات نوروز ضمن ديدار با وي صحبت هايي را درباره آينده جنبش سبز داشته و مواردي را در اين زمينه مطرح كرده اند كه با واكنش منفي و توام با عصبانيت خاتمي مواجه شده است .

خاتمي در اين ديدار جنبش سبز را يك جنبش تمام شده دانسته و با بيان اينكه از ابتدا اميد چنداني به اين جنبش كه بيشتر به يك هيجان كاذب شبيه بوده نداشته است از كساني كه وي را تشويق به پيوستن به موسوي كرده بودند به شدت انتقاد كرد .

خاتمي در اين ديدار ضمن اعلام برائت از جنبش سبز و افرادي مثل موسوي و كروبي كه باعث انزواي وي شده اند ، از نزديكان خود خواست به جاي مانور بر روي جنبش سبز و افرادي مثل موسوي و كروبي به دنبال احياي دوم خرداد در چارچوب قانون اساسي باشند .


 

اولين ناكامي‌هاي ائتلاف غرب در ليبي آشكار شد

اولين ناكامي‌هاي ائتلاف غرب در ليبي آشكار شد

اقدام ضد اسلامي كشيش آمريكايي در آتش زدن قرآن عامل ناآرامي‌ها در افغانستان، سركوب تظاهرات مخالفان دولت در پايتخت جمهوري آذربايجان و ركورد مشاركت مردمي در انتخابات رياست‌جمهوري در قزاقستان، از مهم‌ترين عناوين روزنامه‌هاي امروز صبح روسيه هستند.

 

 

به گزارش کلمه ، مهم‌ترين عناوين روزنامه‌هاي چاپ مسكو به شرح زير است:

كامرسانت:
-آمريكا فعاليت نظامي در ليبي را به نفع فعاليت‌هاي انتخاباتي متوقف كرد
-تظاهرات به سبك عربي مخالفان در باكو بشدت سركوب شد
-آتش برپا شده در آمريكا در افغانستان قربانيان زيادي گرفت
-ميزان مشاركت مردمي و آراء نظربايف در انتخابات يكشنبه ركورد شكست

نيزاويسيمايا گازيه تا:
-اولين ناكامي‌هاي ائتلاف غرب در ليبي آشكار شد
-ميزان مشاركت مردمي در انتخابات رياست‌جمهوري در قزاقستان بي سابقه بود
-سران چين، روسيه، هند، برزيل و آفريقاي جنوبي در پكن گرد هم جمع خواهند شد
-انقلاب به سبك عربي در آذربايجان موفقيتي به همراه نداشت
-ميدويديف از دولت روسيه توقع دارد در اصلاحات سريع عمل كند

راسيسكايا گازيه تا:
-در قزاقستان انتخابات پيش از موعد رياست‌جمهوري با موفقيت برگزار شد
-غرب بطور فعال‌تر و آشكارتر به حمايت از انقلابيون در ليبي مشغول است
-كشيش ضد اسلامي آمريكايي اين‌بار مي‌خواهد در كنار ديوار يك مسجد قرآن را به آتش بكشد

گازيه تا:
-تعداد قربانيان زلزله و سونامي در ژاپن به 12 هزار نفر رسيد
-مردم قزاقستان بار ديگر نظربايف را به رياست‌جمهوري برگزيدند
-ميزان مشاركت مردمي در انتخابات قزاقستان يك ركورد است
-تظاهرات بر ضد آتش زدن قرآن در افغانستان گسترده‌تر شد

نووي يه ايزوستيا:
-اتحاديه اروپا بخاطر قفقاز شمالي نمي‌تواند رژيم رواديدي با روسيه را لغو كند
-بخاطر اقدام ضد اسلامي كشيش آمريكايي در افغانستان ده‌ها تن كشته و زخمي شدند
-رئيس شوراي فدراسيون (سناي) روسيه خواستار بكارگيري روش‌هاي شديدالحن در مبارزه با فساد مالي شد

وزگلاد:
-كشيش "تري جونز " قصد دارد اقدام ضد اسلامي ديگري در كنار ديوار بزرگترين مسجد آمريكا براه اندازد
-آمريكا جنگ هوايي در ليبي را متوقف و اقدامات زميني سري خود در اين كشور را آغاز كرد
-آوارگان آفريقاي شمالي در جنوب ايتاليا تظاهرات اعتراض آميز براه انداختند


 

پيشنهاد لاريجاني براي تشكيل كميسيون ويژه‌ "جهاد اقتصادي "
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر نمايندگان لازم بدانند از نظر آئين‌نامه مجلس اين امكان وجود دارد كه براي تمركز بر موضوع جهاد اقتصادي كميسيون ويژه‌اي متولي اين امر شود.

 

 

 

به گزارش کلمه ، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در آغاز جلسه علني امروز (دوشنبه) مجلس اظهار داشت: مسئله‌اي ‌كه براي دولت، مجلس و قوه قضائيه در سال جاري پراهميت است، هم‌راستايي در طراحي حركت پرشتاب اقتصادي است كه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از آن به عنوان جهاد اقتصادي نام بردند.

وي تصريح كرد: انتخاب اين راهبرد تيزهوشانه پاسخي درخور به حيله‌گري‌هاي دشمنان ملت است كه قصد غبارآلود كردن فضاي واقعي منطقه را دارند، همچنين اين راهبرد علاج مشكلات اصلي كشور كه يعني مسئله بيكاري و بهبود وضع معيشت مردم است.

رئيس قوه مقننه گفت: طبعا مجاهدت اقتصادي با حضور و درگير شدن همه مردم محقق مي‌شود كه البته در سياست‌هاي اصل 44 چند سال پيش زمينه آن فراهم شد و اميد است كه به درستي اين قانون به اجرا درآيد.

وي افزود: در پناه مجاهدت اقتصادي و بالا بردن توان توليد كشور توسعه پايدار حاصل مي‌شود و مشكل بيكاري به حداقل مي‌رسد، لذا ‌تسهيل فضاي كسب و كار جزء اصلي اين طرح است كه خوشبختانه اين طرح هم با حضور كارشناسان مطلع تهيه و كليت آن به تصويب رسيد و اميدواريم كه در اسرع وقت به صحن مجلس ارائه شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته از لوازم ايجاد فضاي پرتحرك مجاهدت اقتصادي و تمركز واقعي در اين امر پرهيز از ‌موضوعات حاشيه‌اي است كه متأسفانه در سال‌هاي گذشته باعث فرسايش بخشي از توان ملي كشور شد.

لاريجاني ابراز اميدواري كرد كه كميسيون‌هاي تخصصي مجلس از ابتداي جلسات امسال موضوع جهاد اقتصادي را در دستور جلسات خود قرار دهند و با كمك مركز پژوهش‌هاي مجلس پيشنهادات خود را ارائه كنند.

وي به بررسي بودجه سال 90 در سال مجلس اشاره كرد و گفت: بررسي بودجه فرصت مغتنمي براي كميسيون تلفيق خواهد بود كه در اين راستا لايجه بودجه را تكميل و جهت تصويب به مجلس ارائه كنند و در اين رهگذر از نظرات پيشنهادي كميسيون‌هاي تخصصي بهره جويند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: آنچه در سياست‌هاي برنامه و قانون برنامه پنجم مورد توجه قرار گرفت كه بر اساس آن بنا شد رشد اقتصادي كشور به 8 درصد و نرخ بيكاري به زير 7 درصد برسد، مي‌تواند مهمترين هدف در ‌اين مجاهدت اقتصادي باشد كه اميدواريم همكارانمان در كميسيون تلفيق زمينه تحقق آن‌را فراهم كنند.

لاريجاني گفت: ضروري است كه با تجربه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در چند ماه گذشته در تنظيم اين امر طوري عمل شود كه هم نواقص احتمالي در اجراي آن مرتفع و هم حمايت‌هاي واقعي از بخش‌هاي كشاورزي، دامپروري، صنعت، سلامت و حمل و نقل با سهمي مشخص فراهم شود.

وي ضمن تشكر از كميسيون تلفيق كه از روز گذشته با جديت كار بررسي بودجه 90 را آغاز كردند، از اعضاي اين كميسيون خواست ‌با دقت و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، لايحه بودجه را جهت تصويب به مجلس ارائه كنند.

رئيس قوه مقننه همچنين اظهار داشت: اگر نمايندگان لازم بدانند، از نظر آئين‌نامه مجلس اين امكان وجود دارد كه براي تمركز بر موضوع جهاد اقتصادي كميسيون ويژه‌اي متولي اين امر شود تا در طول سال جاري طرح‌هاي مؤثر نظير تسهيل فضاي كسب و كار را به مجلس ارائه كند.

لاريجاني در پايان از كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي كشور ازجمله پليس راهنمايي و رانندگي، ارتش و سپاه، صدا و سيما، شهرداري‌ها، هلال احمر، راهداري‌ها و اورژانس‌ كه در ايام تعطيل ابتداي سال با تلاش خود اسباب امنيت و آسايش ملت ايران و مسافران را فراهم كردند، قدرداني كرد.


 

استفاده تبليغاتي اسرائيل از پايگاه‌هاي اينترنتي
رژيم صهيونيستي در سال‌هاي اخير براي جنگ تبليغاتي عليه اسلام و مسلمانان به استفاده از محيط مجازي اينترنت و استخدام روزنامه نگار و مفسر اينترنتي كرده است.

 

 

 

به گزارش کلمه  به نقل از روزنامه واكيت تركيه، رژيم صهيونيستي در دوران اخير به منظور دستيابي به اهداف شوم خود به استفاده از محيط مجازي اينترنت و به خصوص پايگاه‌هاي اينترنتي پر بازديدكننده نظير يوتيوپ كرده است.

اين رژيم همچنين در سال‌هاي اخير در راستاي جنگ تبليغاتي عليه اسلام و مسلمانان اقدام به استخدام روزنامه نگار و مفسران اينترنتي كرده و كار اين عده، كنترل 24 ساعته پايگاه‌هاي اينترنتي و نگارش تفسير در ذيل هرگونه خبر راجع به اسرائيل و جنايات اين رژيم و توجيه اين جنايت‌ها در لواي بازديدكنندگان عادي است.

نويسندگان و مفسران استخدام شده از سوي تل آويو به خصوص پايگاه‌هاي اينترنتي پر بازديدكننده نظير يوتيوپ، فيس بوك و توييتر را تحت نظارت قرار داده و اقدام به نگارش تفسيرهاي جانبدارانه از اسرائيل مي‌كنند.

بنا به اين گزارش بيش از دو هزار و پانصد روزنامه نگار و مفسر براي اسرائيل كار مي‌كنند. همچنين گفته مي‌شود براي مقابله با هرگونه نوشته و مقاله عليه اين رژيم، سيستم هشدار اينترنتي طراحي شده است.



 

راهپيمايي انقلابيون مصري براي محاكمه مبارك در قاهره
مردم مصر پس از كناره گيري حسني مبارك رييس جمهور مخلوع مصر تاكنون بارها با راهپيمايي هاي گسترده بر ضرورت توجه به تقاضاهاي خود از سوي شوراي عالي نظامي اين كشور تاكيد كرده اند.

 

 

 

به گزارش کلمه ، مردم مصر پس از كناره گيري حسني مبارك رييس جمهور مخلوع مصر تاكنون بارها با راهپيمايي هاي گسترده بر ضرورت توجه به تقاضاهاي خود از سوي شوراي عالي نظامي اين كشور تاكيد كرده اند.
يكي از اين تقاضا محاكمه حسني مبارك رييس جمهور سابق مصر است.
بنا بر اين گزارش در حالي كه هر روز خبرهاي جديدي از فرار حسني مبارك رييس جمهور مصر از منطقه شرم الشيخ منتشر مي شود، مردم مصر عزم و اراده خود را براي محاكمه وي با قاطعيت بيشتري فرياد مي زنند.
اين گزارش،‌ روايتي تصويري از يكي از اين راهپيمايي ها است.


 
 

تشكيل انجمن جهاني خبرنگاران زن مسلمان براي مقابله با ديدگاه‌هاي فمنيستي
 

 

تشكيل انجمن جهاني خبرنگاران زن مسلمان براي مقابله با ديدگاه‌هاي فمنيستي

رئيس هيئت مديره خبرگزاري بين‌المللي زنان "وفا " با بيان اينكه خبرگزاري زنان سازمان ملل جديداً ايجاد شده است، گفت: القاء ديدگاه‌هاي فمنيستي و موضوع برابري جنسيتي از نظر اسلام قابل قبول نيست و انجمن جهاني خبرنگاران زن جهان اسلام با اين موضوع مقابله مي‌كند.

 

 

سيد ناصر‌الدين اسلامي فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: خبرگزاري بين‌المللي زنان ايران (ايونا) به دو دليل عمده به خبرگزاري "وفا " تغيير نام داد؛دليل نخست تأكيد مقام معظم رهبري در خصوص حضور زنان در خانواده و تعريف زن در كنار خانواده بود همچنين تأكيد ايشان بر استفاده از نام‌هاي فارسي دلايل عمده تغيير نام خبرگزاي از ايونا به وفا بود.

وي در ادامه افزود: خبرگزاري بين‌المللي زنان به عنوان رسانه‌اي كه در ايران فعاليت مي‌كند بايد نام فارسي براي خود انتخاب كند در حالي كه "ايونا " مخفف لاتين خبرگزاري بين‌المللي زنان بود از اين رو نام "وفا " را براي خبرگزاري بين‌المللي زنان و خانواده انتخاب كرديم.

اسلامي فرد با اشاره به اولويت‌هاي تنها خبرگزاري اختصاصي زنان كشور در سال جديد عنوان كرد: در سال جديد خبرگزاري زنان نگرشي بين‌المللي خواهد داشت و تلاش مي‌كنيم تا در كشورهاي اسلامي حضور فعا‌تري داشته باشيم و امسال دومين همايش خبرنگاران زن جهان اسلام را برگزار خواهيم كرد.

وي افزود: خبرگزاري بين‌المللي سازمان ملل به تازگي تشكيل شده است كه يكي از برنامه‌هاي آن مطرح ساختن موضوع برابري جنسيتي است كه اين موضوع از منظر اسلام قابل قبول نيست از اين رو ما تلاش مي‌كنيم با ايجاد انجمن جهاني خبرنگاران زن جهان اسلام با خبرگزاري سازمان ملل رقابت كنيم.

 


 
 

وال‌استريت ژورنال: آمريكا در تحريم شكست خورد به تدريج در برابر تهران كوتاه مي‌آيد
دولت اوباما ظاهرا قدرتي در چنته ندارد كه به ديگر كشورها براي تحريم ايران فشار وارد كند و به تدريج در مقابل تهران كوتاه مي آيد.

 

 

 

به گزارش کلمه ،‌ روزنامه كيهان ستون اخبار ويژه امروز دوشنبه (15 فرودين 90) خود را به موضوعات زير اختصاص داد:

* شهادت كديورافندي و اكبر پونز عليه فتنه سبز

مواضع غيرقانوني و رياكارانه آمريكا موجب شده حتي محافل ضدانقلاب ارتزاق كننده از بودجه اين رژيم هم ولو به صورت ظاهري از اين رويكردها ابراز برائت كنند.

محسن كديور مدير سايت جرس با اشاره به احتمال خارج كردن گروهك منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي مورد نظر وزارت خارجه آمريكا نوشت: هيلاري كلينتون با انتخاب دشواري در قبال ايران مواجه است. گروهي در ميان ايرانيان خارج از كشور سعي كرده اند كه كرسي جنبش دموكراسي خواهي ايران را به خود اختصاص دهند و اين موجب نگراني رهبران [؟!] سبز شده است. نمونه كامل چنين گروهي سازمان مجاهدين خلق است كه توسط دولت آمريكا به عنوان سازمان تروريستي شناخته مي شود.

كديور كه به طور علني هم تحت عنوان جايزه از محافل آمريكايي مخالف جمهوري اسلامي پول دريافت كرده، ادامه مي دهد: اين سازمان فاقد پايگاه سياسي و يا حمايت مردمي قابل اعتنا در داخل ايران است. چرا كه سال‌ها در عراق از حمايت صدام حسين بهره‌مند بود. اين گروه آخرين بارقه‌هاي احترام را در حالي از دست داد كه در سال‌هاي پسين جنگ ايران و عراق (1367-1359) به نفع نيروهاي دشمن وارد جنگ شدند. از اين روست كه شايسته است سياستمداران آمريكا لاف لابي گردانان مجاهدين را در مورد محبوبيت اين گروه در ايران به گوش ترديد بشنوند.
وي همچنين نوشت: در حالي كه سياستمداران واشنگتن سعي در اعمال فشار بر همتايان تهراني خود در مسائل هسته اي را دارند بايد از اقداماتي كه موجب صدمه به اعتماد و دوستي درازمدت بين مردم دو كشور خواهند شد دوري جويند. بيرون آوردن مجاهدين خلق از ليست سازمان هاي تروريستي باعث خواهد شد راست افراطي در ايران نهضت سبز را به برچسب اين سازمان مورد تنفر ملوث و در نهايت تضعيف كند. حتي دولت بوش هم با همه اشتباهاتش مي دانست كه خارج كردن اين سازمان از فهرست گروههاي تروريستي، حركت خطرناك بر صفحه شطرنج سياست خارجي آمريكا خواهد بود.

از سوي ديگر اكبر گنجي يكي ديگر از عناصر فراري ارتزاق كننده از كمك‌هاي مالي دولت آمريكا، حمله نظامي آمريكا و غرب به ليبي را زير سؤال توصيف كرد و نوشت: آمريكا پس از آنكه بر سر پروژه هسته‌اي ليبي با قذافي به توافق رسيد، ليبي را از زير ديد خارج ساخت. كساني در ايران از سر استيصال دل به دخالت بشردوستانه دولت‌هاي غربي به رهبري آمريكا بسته‌اند. مي‌گويند اوباما با بوش فرق دارد، اوباما برنده جايزه صلح نوبل است. آري، ولي او پيش و بيش از هر چيز، رئيس جمهوري آمريكاست. در زمان مبارزات رياست جمهوري با افتخار مي گفت كه به حمله نظامي به عراق راي نداده است و هرگونه تهاجم نظامي نيازمند مجوز كنگره آمريكاست. اما همو، اينك بدون مجوز كنگره آمريكا به ليبي حمله كرده است. سياست دو معياري دولت آمريكا در رابطه با منطقه خاورميانه پرسش برانگيز است. به همين دليل اوباما به صراحت گفته است كه وقتي «ارزشهاي ما» با «منافع ما» مقارن باشد، دست به اقدام خواهيم زد. در ليبي اين گونه است. اما در بحرين و عربستان، نقض گسترده و سيستماتيك حقوق بشر توسط سركوبگرترين حكومت ها ناديده گرفته مي شود، چرا كه «منافع» آمريكا وجود همين دولتهاي سركوبگر را ضروري مي سازد.

آنچه در نوشته هاي فريبكارانه محسن كديور و اكبر گنجي به عمد مسكوت مانده، پاسخ به چند سؤال است و از جمله؛ اولا چه نسبتي ميان نفاق جديد و منافقين قديمي نظير سازمان مجاهدين خلق وجود دارد كه آمريكا همزمان از هر دو طيف حمايت مي كند؟ ثانيا گروهك تروريستي منافقين در آشوب هاي خياباني سال 88 و دعوت هاي ناكام فتنه گران در اواخر سال 89 براي تكرار اغتشاش نقش فعالي ايفا مي كرد و به اعضاي خود فراخوان داده بود كه برخي از آنها در اغتشاشات مذكور و از جمله عاشوراي سال 88 و... بازداشت شدند. چرا هر دو طيف از آشوب خياباني و شعارهاي ساختارشكنانه آن هم در نقشه ديكته شده آمريكا حمايت مي كردند؟ ثالثا چرا هنگامي كه عناصر وابسته به گروهك تروريستي منافقين در آشوب ها بازداشت شدند جريان هاي فتنه گر مدعي اصلاحات (سبز) علنا از بازداشت شده ها با نام و مشخصات حمايت كردند؟ رابعا اگر آمريكا به خاطر منافع استعماري محض به حمايت از گروههاي تروريستي يا اقدام هاي نظامي غيرقانوني مي پردازد، سردمداران فتنه سبز بايد توضيح دهند كجاي منافع استعماري آمريكا قرار گرفته اند كه كاخ سفيد علنا از آنها هم حمايت مي كند؟ به يقين همان گونه كه اكبر گنجي مي گويد آمريكا طرفدار ارزشهاي انساني نيست. بنابراين بايد پرسيد حمايت استعمار و استكبار از فتنه گران از چه جنسي است؟!

* چه كسي نظرات آيت الله وحيد را سانسور مي‌كند؟

به گزارش مشرق، آيت الله وحيد خراساني كه بارها بر حمايت از ولايت فقيه تاكيد كرده اخيراً حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته است. اما متاسفانه يكي از فرزندان آيت الله وحيد خراساني برخلاف مشي ايشان، تلاش شاياني مي كند كه نظرات حمايتي آيت الله وحيد از ارزش هاي انقلاب اسلامي سانسور شود!

يك منبع آگاه در گفت وگو با خبرنامه دانشجويان گفت: اخيراً آقاي كعبي ديداري با آيت الله وحيد داشت كه در اين ديدار آقاي كعبي با شرح شيطنت هاي دشمنان انقلاب از آيت الله وحيد خواسته بود كه مواضع خود را براي دفاع از انقلاب رسانه اي كند و از همين رو بود كه آيت الله وحيد تاكيد فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وي گفت: بعد از اينكه آقاي كعبي اين خبر را به رسانه ها داده بود با اعتراض محسن خراساني، پسر آيت الله وحيد مواجه شده است. همچنين اخيراً يكي از اعضاي جامعه مدرسين قصد ديدار با آيت الله وحيد را داشت اما آقاي محسن خراساني فرزند آيت الله وحيد مانع اين ديدار شده است.

يادآور مي شود پيش از اين سايت «جهان» در گزارشي نوشته بود: هنگامي كه آيت الله آملي لاريجاني براي مشورت به خدمت آيت الله وحيد خراساني رسيده بودند تا نظرات ايشان را درخصوص پست رياست قوه قضائيه جويا شوند ايشان فرمودند به هر طريق كه مي توانيد اين سيد را كمك دهيد ايشان تنها است اگر شما او را كمك نكنيد پس چه كسي به ايشان ياري رساند.

آيت الله محمد مهدي شب زنده دار نيز در درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمايت آيت الله وحيد خراساني از مقام معظم رهبري گفت: آيت الله العظمي وحيد خراساني كه ما بيست و چند سال خدمت ايشان مشرف مي شديم و تلمذ كرديم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «كارهاي آقاي خامنه‌اي براساس موازين است».

وي ادامه داد: يعني ايشان ضوابط شرعي را مراعات مي‌كنند و اصل در اين است كه هوا و هوس ندارند و وقتي تشخيص مي دهند كه اين حكم، حكم خداست به آن عمل مي‌كنند و اين يك شهادت بزرگي است.

* گزارش لوموند ديپلماتيك از هويت اسلامي و ضدصهيونيستي قيام خاورميانه

هراس از احتضار آمريكا در خاورميانه سران برخي كشورهاي تحت حمايت اين رژيم را آزار مي دهد.

اين تحليل را نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك منتشر كرده و نوشته است: در گوشه و كنار كاخ هاي صدارت در غرب، تمسخر «كوچه و خيابان هاي كشورهاي عرب» امري پيش پا افتاده بود. آيا واقعا نيازي بود كه به خواست و فكر چند صد ميليون نفر توجه شود، در جائي كه در بهترين حالت انتظار مي رفت كه شعارهاي اسلامي يا ضد غربي بدهند، به ويژه كه اين حكومت هاي غربي با رهبران اين كشورها كه نظمي سودمند برقرار كرده بودند، بهترين روابط را داشتند و در حالي كه پادشاهان و روساي جمهوري خودكامه اين كشورها، در خيال «صلح و سازش با اسرائيل» به سر مي بردند؟

نشريه مذكور اضافه مي كند: همه تحليل گران در مورد مصر اتفاق نظر دارند كه كاخ سفيد متفقي وفادار و دوست صادقي را از دست داده است كه از سي سال پيش، استراتژي منطقه اي آمريكا بر دوش او و اسرائيل بود. مصر در جنگ با عراق نيز شركت كرد (1991-1990). در سال هاي اخير، حسني مبارك پرچم مبارزه با «خطر ايران» را در دست گرفته بود. او موفق شده بود توهم «روند صلح» را با فشار آوردن به تشكيلات خودگردان فلسطين جهت ادامه مذاكرات زنده نگهدارد.

او در محاصره غزه شركت كرده و از هر اقدامي براي سازش بين حماس و الفتح جلوگيري كرده بود. در قيام هاي زمستان جاري، معترضان شعاري را به دست گرفته بودند كه به عبري نوشته شده بود «زباني كه مبارك مي فهمد، زبان رهبران اسرائيل است».

لوموند ديپلماتيك با تاكيد بر اينكه مردم مصر قرارداد كمپ ديويد را برخلاف صلح و ثبات مي دانند، تاكيد مي كند: مردم مصر هر بار كه امكان يافتند، همبستگي خود را با فلسطين و لبنان نشان دادند. به هنگام جنگ در تابستان 2006، تصوير حسن نصرالله، رهبر حزب الله در مغازه هاي قاهره به چشم مي خورد، در حالي كه رژيم مصر ماجراجوئي حزب الله را محكوم كرد. شركت كنندگان در تظاهرات امتناع ايران از تسليم شدن به امر و نهي آمريكا و اسرائيل را تحسين مي كنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: